مشایی از دیوار می رود؛ هاشمی توان ندارد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 2 / 3 / 1392
بازدید : 804
نویسنده : علیرضا سعادتی
مشایی و حامیانش به این نظر شورای نگهبان معترض بوده و حتی از دیوار بالا رفتن برای اخذ تائید صلاحیت رحیم مشایی سخن به میان می آورند و آقای هاشمی رفسنجانی نیز تا کنون سکوت پیشه کرده است.

 

اگرچه اصولگرایان باسابقه ای چون علیرضا زاکانی و علی احمدی در واکنش به رد صلاحیت خود برای کاندیداتوری در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری نظر شورای نگهبان را فصل الخطاب و لازم الاتباع مي دانند اما اسفندیار رحیم مشایی و حامیان وی به این نظر شورای نگهبان معترض بوده و حتی از دیوار بالا رفتن برای اخذ تائید صلاحیت رحیم مشایی سخن به میان می آورند و مطرح ترین چهره رد صلاحیت شده یعنی اقای هاشمی رفسنجانی نیز تا کنون سکوت پیشه کرده است و تنها مشاورش طی مصاحبه ای از قانونمداری وی سخن به میان آورده است.
 
به گزارش سرویس " تا انتخابات " بی باک، بعد از اعلام نظر رسمی شورای نگهبان درباره کاندیدای احراز صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، واکنش مطرح ترین کاندیدای رد صلاحیت شده به خودی خود جالب و قابل تامل به نظر می رسد.
 
زاکانی: نظر نهايي اين شورا را فصل الخطاب و لازم الاتباع مي دانم
 
علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مردم تهران و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بلافاصله بعد از اعلام اسامی احراز صلاحیت شده، طی بیانیه ای تقدیر آمیز به این نظر شورای نگهبان احترام گذاشت و اعلام کرد: اعتقاد قلبي و عملي دارم كه «شوراي محترم نگهبان» يگانه مرجع احراز صلاحيتها طبق قانون اساسي است، لذا نظر نهايي اين شورا را فصل الخطاب و لازم الاتباع مي دانم و از تمامي نامزدها و هواداران آنها نيز مي خواهم به اين مهم قلبا و عملا پايبند باشند.
 
مشایی: من رد صلاحیت خود را ظلم می دانم
 
اما کمی آنطرفتر اسفندیار رحیم مشایی رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و کاندیدای رد صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دیروز بعد از شنیدن خبر رد صلاحیتش گفت: من رد صلاحیت خود را ظلم می دانم و حل آن را از طریق مقام معظم رهبری پیگیر خواهم بود.
 
وی در اینکه چگونه با رهبری رابزنی خواهید کرد، اظهار داشت؛ " در حال فکر کردن به این مساله هستم و بزودی در این باره تصمیم گیری خواهم کرد.
 
 
شبکه ایران: درب این بهشت را اگر به رویمان هم بندند، گوییم یا علی (ع) و ز دیوار می رویم!
 
شبکه ایران بعنوان مطرحترین رسانه حامی اسفندیار رحیم مشایی راه حل اخذ تائید صلاحیت مشایی راه بالا رفتن از دیوار بهشت ولایت معرفی کرد و نوشت: سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، صلاحیت نامزد عدالتخواهان ایران اسلامی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری رد شد. بر اساس خبر رسمی اعلام شده شورای نگهبان مانع حضور نماینده یکی از بزرگترین سلایق سیاسی کشور در انتخابات ریاست جمهوری شده است. انتخاباتی که قرار بود با حضور همه سلایق به حماسه ای سیاسی تبدیل شود.

رهبر عزیز انقلاب در سخنان نوروزی خود حضور همه معتقدان به نظام اسلامی در انتخابات را نه یک حق قابل استفاده که یک تکلیف نامیده بودند. حضرت آیت الله خامنه ای در چند نوبت دیگر نیز بر حضور همه سلایق در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند. بر اساس این رهنمودها به نظر می رسید که تکلیف همگان برای انتخابات 24 خرداد روشن شده باشد. با این وجود شورای نگهبان نشان داد که نظر دیگری دارد!

چندی پیش معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در یادداشتی مهم از پیش بینی های مهم رئیس جمهور خبر داد. جعفر بهداد نوشت: «از دو سال پیش دکتر احمدی‌نژاد با قاطعیت اظهار می‌کرد آقای هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد و زیر فشار "اگر" و "اما" هایی که در نقض این پیش‌بینی مطرح می‌شد، کمترین نرمش و انفعالی نشان نمی‌داد. ایشان در اوج بداخلاقی‌های گسترده و همه جانبه مدعیان وفاداری به ولایت فقیه، همواره تاکید می‌کرد "این بیچاره‌ها نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظار کشور است" یا می‌گفت "همین ماها که متهم به مخالفت با رهبری هستیم، آخرش باید از ولایت و رهبری دفاع کنیم".»

شبیه این سخنان در اظهارات اسفندیار نیز به وفور مشاهده می شود. اسفندیار در محافل خصوصی و عمومی بارها و بارها از نزدیک بودن "فصل دفاع از ولایت" سخن گفته و از وقوع اتفاقات حیرت انگیز سیاسی و اجتماعی خبر داده است. اسفندیار وعده داده بود که دوست و دشمن واقعی رهبر انقلاب را همگان در بهار 92 خواهند شناخت. می گفت آمده ایم تا در فصل دفاع از ولایت و رسوایی تزویر، مدافع رهبری باشیم.

بهار 92، فصل ریزش تحجر است. رویش های سیاسی و اجتماعی نیازمند ریزش پیش از خود هستند. اسفندیار به مثابه یک پدیده سیاسی - اجتماعی جدید، حامل فراگفتمانی پر قدرت و ادبیاتی پرنفوذ است. در فصلی که مدعیان دفاع از ولایت در باتلاق تحجر و جهل فرو رفته و ناکارآمدی دوستان نادان در میدان دفاع از ولایت، بیش از همیشه عیان شده است، ولایت فقیه بهترین مدافعان خود را خواهد یافت؛ دوستانی دانا، با گفتمانی شریف و ادبیاتی افتخار آمیز. مردان و زنانی که معتقدند شیرینی ولایت فقیه را باید به اهالی ونک به بالا نیز چشاند، آنان که می توانند مرزبندی های تحمیلی را برچینند و برادری اجتماعی را حاکم کنند، آنان که نگاهشان به فراتر از مرزها خیره شده است و به جای زبان زور، با کلام فطرت آشنایند.

به فرموده رهبری عزیز، جمهوری اسلامی حکومت عدالت و تقواست و این دو پایه های مشروعیت این هندسه الهی است. همانطور که اسفندیار گفت: « مملکتی که ولی فقیه دارد، ظلم را برنمی‌تابد و ما از این مسیر، حقمان را خواهیم گرفت.»

ولایت فقیه، بهشت است. درب این بهشت را اگر به رویمان هم بندند، گوییم یا علی (ع) و ز دیوار می رویم!

 

سخنگوی ستاد مشایی: فعالیت ستاد مردمی زنده باد بهار ادامه می یابد

وحید شاکری سخنگوی ستاد مردمی زنده باد بها در گفتگو با خبرنگار شبکه ایران، ضمن تاکید بر تداوم فعالیت این ستاد گفت: ستاد مردمی زنده باد بهار، در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، با هدف ایفای نقش در تحقق حماسه سیاسی و دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات، به فعالیت خود ادامه داده و برای انتخابات شوراها نیز اقدام به ارائه لیست خواهد کرد.

شاکری همچنین در واکنش به اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر عدم احراز صلاحیت مهندس مشایی اظهار داشت: این ستاد از کلیه راهکارها و ظرفیت های قانونی، جهت تائید صلاحیت آقای مشایی بهره خواهد برد.

وی بر لزوم دوری جستن از هر گونه رفتار احساسی تاکید کرد و گفت: گفتمان بهار هیچ نسبتی با متعرضان به قانون نداشته و ندارد. لذا برای احقاق حق، اقدامات حامیان این گفتمان صرفا از مجاری قانونی و با حفظ شان و جایگاه نهادهای قانونی کشور صورت خواهد گرفت.

دفتر هماهنگی ستاد مشایی: رهبری و احمدی نژاد برای تائید صلاحیت مشایی اقدام کنند

سایت دولت بهار طی اطلاعیه ای از رهبری و احمد نژاد خواست تا برای تجدید نظر در تائید صلاحیت مشایی اقدام کنند.

متن کامل اطلاعیه دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی درباره اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِن اللهَ یَأ'مُرُکُم أَن تُؤدوا الأَمَانَاتِ إِلَی أَهلِهَا وَإِذَا حَکَمتُم بَینَ الناسِ أَن تَحکُمُوا بِالعَدلِ
همانا خدا به شما امر می کند که امانت ها را به صاحبان آنها رد کنید و هنگامی که میان مردم حکم می کنید به عدالت حکم کنید.
سوره نسا" آیه ٥٨
در انتخابات، همه‌ی سلیقه‌ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی باید شرکت کنند؛ این، هم حق همه است، هم وظیفه‌ی همه است. انتخابات مال یک سلیقه‌ی خاص، مال یک جریان فکری و سیاسیِ خاص نیست. همه‌ی کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و به استقلال کشور معتقدند، به آینده‌ی کشور اهمیت میدهند، دلشان برای منافع ملی میسوزد، باید در انتخابات شرکت کنند. رو گرداندن از انتخابات، مناسب کسانی است که با نظام اسلامی مخالفند.
بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در اول فروردین 92
پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مشخص شد که شورای محترم نگهبان صلاحیت جناب آقای مهندس مشایی برای حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 را احراز نکرده است.در این رابطه نکات زیر را باستحضار مردم شریف ایران و فعالین ستادهای مردمی حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی می رساند:
1- درپی عدم احراز صلاحیت مهندس رحیم مشایی از سوی شورای محترم نگهبان ، دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی با استفاده از حداکثر ظرفیت های قانونی موجود کشور ، موضوع تجدیدنظر و رفع ابهامات احتمالی در تصمیم شورای محترم نگهبان را پیگیری خواهد کرد.
2- از آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پیش از این خطاب به اعضاء محترم شورای نگهبان فرموده بودند :مؤکداً توصیه مى کنم که مراقب باشید حق کسى ضایع نشود؛ چون رد صلاحیت چیز کوچکى نیست؛ یعنى این که ما کسى را رد صلاحیت کنیم و احیاناً صلاحیت داشته باشد. «جرح»، مسأله خیلى مهمى است. این طور نیست که بگوییم ما این طور فهمیدیم؛ نه، باید جوانبش کاملاً دیده و رعایت شود. در بعضى از موارد و مصادیقى - بنا نداریم وارد جزئیات شویم - که به بنده دو سه روز قبل ارائه شد و دیدم، این معنا و آنچه انسان انتظار دارد، وجود نداشت. باید سعى کنید آنچه انجام مى گیرد، متقن باشد. من همواره به دوستان عزیز و محترم شوراى نگهبان گفته ام که انسان باید جاى پا را مستحکم انتخاب کند و بر روى آن بایستد؛ زیر پا نبایستى سست باشد و هیچ شبهه تخلف و تخطى از قانون یا کوتاهى در امر تطبیق با قانون نباید به وجود آید.
لذا در همین رابطه از محضر شریف رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای ممانعت از تضییع حقوق اساسی ملت و تبلور حماسه سیاسی استمداد می طلبیم و بر این باوریم که در سایه سار حاکمیت ولی فقیه عادل یا ظلمی روا نخواهد شد یا اگر خطایی هم صورت پذیرد حتما به طریق مقتضی جبران خواهد گردید.
3- از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران،جناب آقای دکتر احمدی نژاد نیز در همین رابطه تقاضا داریم با استفاده از جایگاه قانونی خود به عنوان مجری قانون اساسی، نسبت به رفع تضییقات احتمالی اقدام فرمایند.
4- ایمان داریم که انقلاب اسلامی شکوهمند ملت ایران که بر پایه توجهات ویژه حضرت ولی عصر(عج) ، برکت خون صدها هزار شهید گلگون کفن و پایمردی خمینی کبیر (ره) بنا گردید ، همچنان توفنده و پرنشاط تر از گذشته به پیش رفته و پرچمداری سترگ چون حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) آن را هدایت و راهبری خواهد کرد فلذا شرایط فعلی در نظام امت وامامت را بن بست نمی دانیم و معتقدیم به حول و قوه الهی انتخاباتی پرشور در 24 خرداد 92 تبلور خواهد یافت. بر همین اساس از همه ستادهای خودجوش مردمی و حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی دعوت می نماییم با حفظ آرامش و اتکا به مولفه های صبر و امید و توسل به روشهای قانونی ، فعالیتها و اقدامات خود را سازماندهی نموده تا زمینه سوء استفاده بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی مردم ایران فراهم نگردد.


دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی
 
شامگاه 31/2/1392
 
 
علی احمدی: تشخیص شورای نگهبان قانونی است و همه باید تمکین کنیم
 
 
دکتر علیرضا علی احمدی کاندیدای احراز صلاحیت نشده انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در گفت و گو با فارس تشخیص شورای نگهبان را قانونی و نهایی خواند.

در پی اعلام نتایج احراز صلاحیت ها برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، دکتر علیرضا علی احمدی در گفت و گویی با خبرگزاری فارس درباره احراز نشدن صلاحیت خود گفت: «رای شورای نگهبان، رایی قانونی است؛ طبق قانون اساسی و نظرات امام و رهبری تشخیص شورای نگهبان نهایی است و همه باید به قانون تمکین کنیم هرچند مخالف میل و سلیقه ما باشد».

علی احمدی به انگیزه خود از ثبت نام در انتخابات یازدهم اشاره کرد و گفت: «بنده پیرو دعوتی که مقام معظم رهبری از همه کسانی که فکر می کنند می توانند خدمت کنند به صحنه آمدم و با برنامه گسترده و تیمی هم که آماده کردم با تمام قوت در صحنه بودم تا در صحنه سیاسی حضور به هم رسانده و علاوه بر کمک به مشارکت حداکثری، در صورت اصلح شناخته شدن توسط مردم، به کشور و نظام خدمت کنم».

وی ادامه داد: «شورای نگهبان وظیفه قانونی داشت که بین افراد فراوانی که در صحنه حاضر شده بودند و برای انتخابات یازدهم ثبت نام کرده بودند، صلاحیت ها را بررسی کرده و اسامی کسانی که در تقدم شرایط احراز قرار می گیرند اعلام کند».

علی احمدی با تاکید بر اینکه فرآیند احراز صلاحیت ها «به خوبی طی شد» افزود: «خوشحالیم فرایند احراز صلاحیت ها به خوبی طی شد و هشت نفر واجد شرایط به ملت شریف معرفی شدند».

علی احمدی اظهار امیدواری کرد که  همه مردم با امید به آیند و حضور کامل در صحنه، بین این هشت نفر که از میان سلایق متعدد سیاسی هستند، یکی را انتخاب کنند و با پشتوانه قوی رئیس جمهور آینده کار خود را آغاز کند.

علی احمدی گفت که وظیفه داشته در صحنه حاضر شود و الان که در لیست احراز صلاحیت شدگان قرار نگرفته، خداوند را شاکر است که مسئولیت از دوش وی برداشته شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه در خدمت نظام و قوه مجریه کشور است، اعلام آمادگی کرد که به کاندیداهای حاضر در صحنه نیز کمک کند.

دکتر علی رضا علی احمدی متولد 1338 خمینی شهر اصفهان است که با مدرک تحصیلی دکترای مدیریت تولید، سابقه وزارت آموزش و پرورش در دولت نهم و ریاست دانشگاه پیام نور را در کارنامه خود دارد.
 
هاشمی سکوت کرد؛ مشاورش از قانون گفت
 
آقای هاشمی رفسنجانی مطرح ترین چهره ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات ریاست جمهوری تا کنون هیچ موضع رسمی نسبت به رد صلاحیت خود نگرفته است. هاشمی رفسنجانی که احتمالا بدلیل ناتوانی جسمی و عملکرد وی و برخی نزدیکانش در سالهای اخیر، صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز نشده است برخلاف اسفندیار رحیم مشایی و تیم وی، ترجیح داده است که عجولانه و خیلی زود اعلام نظر نکند و تنها محمدرضا صادق مشاور او در این باره نظر خود را اعلام نماید.
 
محمدرضا صادق مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله هاشمی همواره در خدمت نظام و همراه رهبری بوده و خواهد بود و در چارچوب مصلحت نظام حرکت می‌کند.

محمدرضا صادق در خصوص واکنش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عدم احراز صلاحیتش برای ریاست جمهوری، اظهار داشت: آقای هاشمی همواره در خدمت نظام و انقلاب و همراه امام و رهبری بوده و خواهد بود.

وی افزود: ایشان همواره به عنوان امین امام و رهبری در مسئولیت‌های مهم خدمت کرده و اکنون نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور دارد و لذا در چارچوب مصلحت نظام عمل می‌کند.

مشاور رئیس مجمع تشخیص نظام گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک مجتهد مبارز و انقلابی و از پیشتازان عرصه خدمت هستند و همواره در تمام صحنه‌ها به تکلیف عمل کرده است.

صادق افزود: قطعا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نظرشان را در خصوص نظر شورای نگهبان اعلام می‌کنند اما سابقه ایشان نشان داده که در چارچوب قانون و مصالح ملی حرکت می‌کنند.

وی بر همین اساس گفت: جوّی که از سوی برخی بوجود آمده که ادعا کردند آقای هاشمی فراتر از قانون حرکت می‌کند،‌ جوّی تخریبی است که علیه ایشان بوجود آمده است.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به سخن حضرت امام(ره)‌ که فرمودند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است به کسانی که خود را حامی ایشان می‌خوانند توصیه کرد در مسیر قانون و مسیری که آقای هاشمی حرکت می‌کند، حرکت کنند.
 
سعیدی کیا: نظر شورای نگهبان را قبول دارم
 
 محمد سعیدی کیا، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: ورودم به انتخابات بخاطر انجام تکلیف بود.

وی با بیان اینکه آمده بودم تا به مردم خدمت کنم، گفت: نظر شورای نگهبان را قبول دارم.

سعیدی کیا افزود: عمیقا بر این باورم که منافع نظام و کشور را با زیر پا گذاشتن قانون و اخلاق به قیمت رئیس جمهور شدن از بین نخواهم برد. در تمام طول عمرم جهادی کار کرده ام و در راستای قانون و اخلاق و صداقت زندگی کرده ام.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مشایی از دیوار می رود؛ هاشمی توان ندارد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وب سایت گروهی آبخورگ خوش آمدید شما می توانید در این وب سایت پست بگذارید مانند فیس بوک و ....

آبخورگ رو میشناسی؟

 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان" دانلود فیلم آهنگ عکس و نرم افزار+یوزر پسورد جدید نود ۳۲  "و آدرس  abkhorgi.LoxBlog.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com