اختصاصی هودر:مصاحبه عابدزاه ،نجات یافته هواپیمای طبس و حاشیه های آن/تکذیبه نشریه هفت صبح


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 29 / 5 / 1393
بازدید : 961
نویسنده : علیرضا سعادتی
اختصاصی هودر:مصاحبه عابدزاه ،نجات یافته هواپیمای طبس و حاشیه های آن/تکذیبه نشریه هفت صبح

ایگاه خبری هودراین خبر را صرفا به علت تماس های زیاد مخاطبینش و به جهت روشن شدن افکار عمومی تنظیم و منتشر میکند:سقوط هواپیمای مسافربری تهران-طبس علاوه بر جان باختن تعداد 40 نفر از هموطنانمان که بسیار تاسف بر انگیز بود ابعاد دیگری هم داشت و آن نیز به نجات یافتگان این پرواز برمیگردد ،که هر کدام به نوعی ماجرای عجیبی را پشت سر گذاشته اند و اما داستان زوج جوان طبسی بیش از دیگران در فضای رسانه ای کشور بازتاب داشت که در این خبر قصد داریم به این موضوع بپردازیم. 

بعد از سقوط هواپیمای طبس و نجات یافتن آقای عابدزاه و همسرش وی مصاحبه ای را با یکی از نشریات تهران به نام "هفت صبح " کرد که بعد از آن گمانه زنی ها مختلفی را به همراه داشت و به شدت آقای عابدزاده و خانواده ایشان را تحت فشار قرار داد تا توضیحاتی را به حرف های نگفته خود بدهد.ماجرا از این قرار بود که نشریه مذکور مدعی شده بود آقای عابدزاه در مصاحبه خود گفته که "به همسرم مریم گفتم بلند شو و خودم کمربندهای ایمنی را باز کردم. یکی از مسافر‌ها از‌‌ همان شکاف ایجاد شده بیرون پرید. اول همسرم را به بیرون فرستادم. بعد هم خودم بیرون آمدم. انگار که پرنده آهنی از وسط نصف شده باشد. دو تکه از هواپیما روی زمین افتاده بود. من خودم زیاد فیلم می‌بینم. از آن عشق فیلم‌های هالیودی هستم چیزی که می‌دیدم طوری بود که انگار وسط یکی از‌‌ همان سکانس‌های فیلم‌های هالیودی پیاده شده باشم. زمان و مکان را گم کرده بودم. اصلا نمی‌دانستم که کجا هستیم انگار در یک سر زمین ناشناخته فرود آمده بودیم. شکاف روی بنده خیلی نا‌موزون و تنگ بود. مریم که بیرون پرید خودم هم پریدم. یکهو یادم افتاد که کیف دستی‌ام را می‌توانستم با خودم بردارم کسی از داخل شکاف بیرون نمی‌آمد. دوباره برگشتم داخل کابین کیف لپ تاپم را برداشتم. داخل کابین داغ بود صدای گریه بچه را می‌شنیدم اما کاری از دستم بر نمی‌آمد از بالای شکاف به پایین پریدم تازه داخل کابین آتش گرفته بود................و......... اولین بار سال ۸۴ بود آن وقت‌ها دانشجوی کار‌شناسی ارشد بودم از طبس به تهران می‌آمدم که در محور طبس یکهو اسکانیا به دلیل سرعت زیاد و جریان‌‌ همان باک‌های اضافه و اتصالی در سیستم برق آتش گرفت. با باک اتوبوس دو وجب بیشتر فاصله نداشتم. آن بار از طبس به تهران می‌آمدم و از مرگ جستم و این بار از تهران به طبس می‌رفتم که خدا رو شکر زنده ماندم. خوب یادم هست اتوبوس چپ شد و همه مسافر‌ها روی هم ریختند. شیشه‌ها شکسته شده بود. و اصلا هیچ صدایی را نمی‌شنیدم. همین که به خودم آمدم و توانستم حرکت کنم از پنجره شکسته و از لابه لای شیشه خورده‌ها خودم را به بیرون پرتاب کردم. هنوز پایم به زمین جفت و جور نشده بود که یکهو اتوبوس آتش گرفت آن هم درست از‌‌ همان قسمتی که من نشسته بودم. شانس آوردم که زود خودم را به بیرون پرتاب کردم. در آن حادثه تعدادی از مسافرهای اتوبوس جزغاله شدند…………………………..." بعد از این ماجرا بود که خوانندگان این مصاحبه گمانه زنی ها خود را شروع کردند که به عنوان مثال یک کیف لپ تاب چه ارزشی داشته که وی مجددا وارد هواپیما شده و یا بهتر نبود مثلا کسی را نجات میداد و ...... به همین منظور بعد از چندین روز مشخص شد که این نشریه به دلایلی متاسفانه قسمت های زیادی را به مصاحبه آقای عابدزاده اضافه کرده و آن را در سطح وسیع منتشر کرده است و لذا بعد از ناراحتی شدید آقای عابدازه و اعتراض به این موضوع ،نشریه فوق در شماره جدید خود به تاریخ 27 مرداد ماه توضیحاتی را به شرح ذیل به چاپ رساند

توضیحات نشریه"مصاحبه هفت صبح با دو بازمانده سقوط هواپیمای ایران 140 بازتاب های غیر قابل کنترلی داشت که برخی از آنها به علت فضای هیجان زده آن روز حالت روحی مجروحین و همین طور دخالت برخی اطلاعات ضد و نقیض در هنگام تنظیم مصاحبه بود.به هر حال در تکمیل و تصحیح آن مصاحبه ذکر چند نکته ضروری است:از قرار شائبه اصلی بر آن قسمت است که نقل شده عابدزاده و همسرش از حفره هواپیما بیرون می پرند و سپس عابدزاده بر میگردد تا لپ تاپش را بر دارد.طبیعتا ابن قسمت نمی تواند منطقی باشد.پریدن به بیرون از هواپیما آن هم از ارتفاع کابین هواپیما تا زمین که بیش از دو متر است به اندازه کافی خطرناک هست.کما اینکه موجب مصدومیت همسر عابدزاده نیز می شود اما پس از پریدن ،برگشتن دوباره به داخل کابین امری نزدیک به محال است.عابدزاده تنها وقت داشته که همان هنگام سقوط و قبل از پریدن به بیرون کبف دستی اش شامل موبایل و مدارکش را با خود بردازد که نشان از تمرکز قابل تحسین او دارد.

نکته دوم ماجرای خاطره ای است که از تصادف اسکانیا در چند سال قبل نقل شده که با حادثه ای دیگر مخلوط شده است.در آن داستان تصادف آن طور که آقای عابدزاده بعدا گوشزد کردند ،اتوبوس آتش نگرفته است و تنها راننده و کمک راننده آن در گذشته اند و بقیه مسافرها از جمله آقای عابدازه جان سالم به در بردند.

نکته سوم اشاره آقای عابدزاده به فیلم های هالیوودی است هم در مورد داستان پردازی های مراجع و رسانه هایی بوده که نقل کرده بودند آقای عابدزاده قبل از سقوط و در فاصله چندین متری با زمین از داخل حفره بیرون پریده اند که بیشتر داستان پردازی تخیلی است و اصل ماجرا همان طور که آقای عابدزاده در گفت و گو با هفت صبح گفته اند پس از سقوط و برخورد با دیواره بتنی رخ داده است."

 




:: موضوعات مرتبط: تخصصی آبخورگ , اخبار روز آبخورگ , شهر طبس , ,
:: برچسب‌ها: اختصاصی هودر:مصاحبه عابدزاه ،نجات یافته هواپیمای طبس و حاشیه های آن/تکذیبه نشریه هفت صبحاختصاصی هودر:مصاحبه عابدزاه ،نجات یافته هواپیمای طبس و حاشیه های آن/تکذیبه نشریه هفت صبحاختصاصی هودر:مصاحبه عابدزاه ،نجات یافته هواپیمای طبس و حاشیه های آن/تکذیبه نشریه هفت صبح ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وب سایت گروهی آبخورگ خوش آمدید شما می توانید در این وب سایت پست بگذارید مانند فیس بوک و ....

آبخورگ رو میشناسی؟

 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان" دانلود فیلم آهنگ عکس و نرم افزار+یوزر پسورد جدید نود ۳۲  "و آدرس  abkhorgi.LoxBlog.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com