نحوه برخورد با مورچه های خانگی مزاحم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 18 / 7 / 1390
بازدید : 1502
نویسنده : علیرضا سعادتی


نحوه برخورد با مورچه های خانگی مزاحم

 

چگونه با تجمع مورچه ها در خانه مقابله کنیم ؟ 

توصیه می شود که فقط در صورت مزاحمت جدی مورچه ها ، آنها را ازبین ببرید

 مورچه های خانگی اغلب حشرات مفیدی هستند که با شکار کردن حشرات کوچک و تخم ها و نوزادان آنها و جمع آوری ذرات مواد غذایی از نقاط غیر قابل دسترس ، به ما در تمیز کردن خانه کمک می رسانند.

بنابراین بهتر است با این حشرات مهربان تر باشیم وضمن رعایت نکاتی که برای دور نگاه داشتن آنان ارایه می شود، فقط درصورت مزاحمت جدی و بالابودن جمعیت این حشرات درخانه به عنوان آخرین راه حل ، از تله گذاری و یا راه های پیشنهادی برای از بین بردن آنها استفاده کنید.

1- مهم ترین اقدام در دور نگه داشتن مورچه ها ، محروم کردن آنان از دسترسی به مواد غذایی در خانه است .

2- نگهداری مواد غذایی ، به ویژه خوراکی های شیرین مانند قند، شکر ، عسل ، مربا ، شیرینی ، شکلات در ظروف دربسته .

3- جمع آوری بقایای مواد غذایی .

4-  شستشو و جارو کردن روزانه کف و سطوح آشپزخانه و اتاق ها .

5- تمیز کردن مرتبط سطوح مانند کف آشپزخانه ، میز ناهارخوری و داخل کابینت ها بادستمال خیس شده در سرکه ، (مورچه ها را دور نگاه می دارد).

6- شناسایی نقاط ورود مورچه ها به خانه و پاشیدن کمی فلفل تند یا پودر سیر به داخل این سوراخ ها و سپس مسدود کردن آن سوراخها به خوبی با گچ یا سیمان.

7-مورچه ها از تعدادی از گیاهان به دلیل بوی تند آنها دوری می کنند. زردچوبه ، فلفل قرمز ، دارچین ، پوست مرکبات ،برگ بو ، نعنا ، میخک ، رزماری ، اکالیپتوس ، آویشن و سیر از جمله این گیاهان هستند. برای فراری دادن مورچه ها ، مقداری از هر یک یا مخلوطی از این گیاهان را درظروف کم عمق درباز و داخل کابینت های آشپزخانه قرار دهید.

8-تله گذاری نیز از راه هایی است که درکاهش جمعیت مورچه ها درمنزل ، درکنار دیگر اقدامات ، تاثیر به سزایی دارد.

9- یک قاشق غذا خوری عسل را به همراه چند قطره مایع ظرفشویی در یک لیوان آب گرم حل کنید و آنرا در نعلبکی بریزید و در مسیر مورچه ها قرار دهید. مورچه ها برای خوردن این مایع هجوم می آورند و بسیاری از آنان در محلول غرق می شوند.

10-می توانید از محلول یک قاشق غذا خوری شکر یا چند حبه قند در یک لیوان آب گرم هم استفاده کنید.

11- تله دیگر ، شامل یک قاشق غذاخوری عسل یا مربا ، مخلوط شده با یک قاشق چای خوری گلیسیرین یا وازلین است که روی ورقه های کوچک پلاستیکی ، مانند کارت های تلفن بدون مصرف یا تکه های بریده شده از یک کیسه نایلون ضخیم ، مالیده شده و در مسیر مورچه ها قرار داده می شوند. مورچه ها برای خوردن طعمه روی ورقه ها رفته و به آن می چسبند.

12- یک روش برای از بین بردن مورچه ها ، استفاده از پودر یا طعمه ها ی خمیری کشنده است . برچسب اطلاعات مسموم موجود در فروشگاه ها را مطالعه کنید از محصولاتی که محتوی براکس یا اسید بوریک هستند، استفاده کنید. زیرا این مواد ضمن کنترل مورچه ها و بعضی حشرات خانگی دیگر ، برای انسان نسبت به سایر سموم حشره کش بسیار کم خطر تر هستند.

13- درصورت افزایش جمعیت مورچه ها و مزاحمت جدی آن ها ، لانه یا سوراخ ها ی ورود آنها به خانه را شناسایی کنید و مقداری الکل یا نفت سفید را از طریق یک سرنگ به داخل سوراخ تزریق و آن را با گچ یا سیمان مسدود کنید. درصورت لزوم این کار را تادفع کامل مشکل تکرار نمایید.

14-درخارج از خانه ، مقدار زیادی آب جوش در سوراخ ورودی لانه آنها بریزید وروی آن را با خاک بپوشانید . درصورت نیاز ، این کار را هر چند گاه تا رفع مشکل تکرار کنید.

15- استفاده از معجون های خانگی قاتل مورچه:

معجون 1:
دریک لیوان عرق نعنا ، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی حل کنید. این محلول را به طور مستقیم به مورچه ها و محل های تردد آنها اسپری کنید.

 معجون 2 :
چند تکه پوست پرتقال یا نارنج را خرد کنید و آنها را داخل حدود یک لیوان آب جوش بریزید. پس از 24 ساعت ، محلول را با عبور دادن از پارچه ، صاف کنید و با افزودن یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی مانند شیوه بالا استفاده کنید.

 معجون 3 :
یک قاشق چایخوری سس فلفل تند را در حدود یک لیتر آب حل کنید. به محلول ، حدود یک لیوان قاشق چای خوری مایع ظرفشویی اضافه کنید و به طور مستقیم به مورچه ها و سوراخ های ورود آنان به خانه اسپری کنید.

 معجون 4 :
مقداری جوش شیرین را به نسبت مساوی با خاک قند کاملا مخلوط کنید ودرمسیر مورچه ها روی زمین بپاشید. خوردن این مخلوط پس از دو تا سه روز موجب مرگ مورچه ها می شود.

 معجون 5:
یک قاشق غذاخوری عسل یا مربا را با یک قاشق چایخوری خمیر ترش به خوبی مخلوط کنید و آن را در قسمت ها ی کوچک روی چند تکه کاغذ یا مقوا بمالید وبر سر راه مورچه ها قرار دهید. خوردن این معجون خانگی پس از مدتی موجب مرگ مورچه ها می شود.




:: موضوعات مرتبط: دانستنی های جالب , دانستنی های آشپزی و خانه داری , ,
:: برچسب‌ها: نحوه برخورد با مورچه های خانگی مزاحم , دانستنیهای لازم برای خانه و آشپزخانه , دفع حشرات ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وب سایت گروهی آبخورگ خوش آمدید شما می توانید در این وب سایت پست بگذارید مانند فیس بوک و ....

آبخورگ رو میشناسی؟

 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان" دانلود فیلم آهنگ عکس و نرم افزار+یوزر پسورد جدید نود ۳۲  "و آدرس  abkhorgi.LoxBlog.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com